divendres, 24 de desembre de 2010

Els racons a infantil.

Durant l'etapa d'educació infantil es fonamental que els xiquets treballen per racons, ja que es una eina molt utilitzada i que aporta al xiquet un desenvolupament integral.

Els racons són sectors o espais delimitats on els xiquets desenvolupen activitats lúdiques, investigacions, interactuen entre sí desenvolupant la seua intel·ligència i creativitat. Es treballa així una metodologia activa que permet al xiquet ser el constructor del seu propi aprenentatge.

s'ha de tenir molt en compte l'espai que ocupen els racons a l'aula i el temps utilitzat, ja que forma part d'una educació atractiva i interessant per al nens.
Hi ha racons de tot tipus, però aquell que creguem indispensable és el racó de l'assemblea, també hi ha per al joc simbòlic com el racó de la perruqueria, el racó de les disfresses, el racó de les construccions, el racó lògic- matemàtic, el racó de la biblioteca, etc.

dijous, 23 de desembre de 2010

Llena de educación tu portátil.

L'entrada d'avui, tracta d'una noticia que va eixir el passat dia 20 de desembre al diari El País.
L'autor d'aquest article és Carlos Carabaña.
És una notícia molt interessant per a tota la societat, però més concretament per als que tenim una relació molt pròxima amb el mon educatiu.
Si voleu saber més sobre aquesta article, cliqueu ací.

Ordenadores y pizarras digitales en la escuela rural de Ponteceso (A Coruña).- GABRIEL TIZÓN

dimarts, 21 de desembre de 2010

Summerhill. Una escola antiautoritària.

Alexandre Neill (1883-1973) mestre del sistema públic, va crear en 1921 a Anglaterra la seua pròpia escola, Summerhill.
Té com a finalitat de l'educació la felicitat. una educació en llibertat és a favor de la vida.
Allò que més importa es aprendre a sentir, més que a saber. Neill considerava que eren més importants les emocions que la intel·ligència, i el que tampoc volia era que hi haguera una repressió sexual.
Una de les habilitats que major importància li donava era a la creativitat, ja que la considerava fonamental per a una educació integral.
La característica més destacable que té la infancia és el JOC, i han d'aprendre per propi interès del xiquet.
Una cosa que hem crida l'atenció sobre aquesta escola, i que avui en dia és impensable és que no hi havia examens, ni premis ni càstigs, i que l'assistència a classe era totalment voluntària.
El mestre tenia sempre un paper secundari, aquest no podia intervindre. Aquesta també és una altra característica impensable a l'actualitat en la nostra educació.


http://www.esternet.org/donyets Els donyets- 1993 Olocau

Per fi acabem!!!

Gifs Animados Escuela


Aquest gif representa el dia de la nostra futura graduació!!

dilluns, 20 de desembre de 2010

CONTRATO DE MAESTRAS- 1923




Aquesta és un document de l'any 1923, en el qual es veu reflexat un contracte de treball que se li va fer a una mestra per aquella època.
És un document molt curiós en el que podem veure quins eren els requisits que tenien les mestres, per tal de poder accedir al seu lloc de treball.

dimarts, 14 de desembre de 2010

La mà dels qui t'ajuden!!




La mà té diversos símbols, com per exemple per a saludar tant de manera col·loquial com de manera formal, donant la mà, per donar-se per satisfet o per afirmar una cosa, alçant el dit polse o també com a aspectes negatius per insultar sense paraules, etc.

Encara que la millor interpretació i la que considere que tothom hauria de donar-li a la mà, és per oferir ajuda. Aquesta funció la considere la més beneficiosa i necessaria, tant per a tu mateix com per suposat per als altres. 

Per tant: OFEREIX LA TEUA MÀ, I DÓNA I DEMANA AJUDA!!